tisdag 18 mars 2014

Symöte - Sticka en ring!


Hej hopp och välkomna in på symöte!

Guldsmedsdotter som jag är, så hemfaller jag då och då åt smyckestillverkning (- i all enkelhet då förstås och inte med hjälp av några ädlare metaller så som mor och far!). Nu har jag stickat mig en liten "ring". Enkelt som katten var det - och perfekt om man har en liten snutt över av något garn som man är rädd om och vill använda till sista gnuttan.

Jag lade upp 12 m och stickade runt på strumpstickor 3,5 mm. Sedan är det ju bara att sticka till önskad längd. Och visst vore det fint med en flerfärgsstickad ring också, eller en med broderi, eller kanske med en knapp på...? Som vanligt är det bara fantasin som sätter gränserna:)

Hur har ni det med handarbetandet? Går det framåt? Lämna gärna en länk till ditt syföreningsinlägg, med hjälp av länkverktyget nedan:

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag vill gärna vara med i syföreningen. Jag syr kläder, stickar och virkar. Hittills har jag dock inte pysslat ihop några smycken, fast jag har sett några fina halsband.
    //Karin

    SvaraRadera